Z Kuşağına Hitap Eden Kurumsal Etkinlikler Tasarlamak
Z Kuşağı Kimdir?
Herhangi bir kitleye pazarlama yapmadan önce, kim olduklarını ve nereden geldiklerini anlamanız gerekir. Z kuşağının bir parçası değilseniz, bu genç ve hırslıların tercihleri sizi şaşırtabilir, bu yüzden bu kitle hakkında araştırma yapmanız son derece önemlidir.
z kuşağı1997 ile 2012 yılları arasında doğan kişileri kapsar . En yaşlı Zoomer'lar (sevgiyle böyle anılırlar) 26, en gençleri ise 11 yaşındadır. Z Kuşağı, gençlerin, genç yetişkinlerin ve genç profesyonellerin her zaman sevdiği şeylerden hoşlanma eğiliminde olsa da, bu neslin pazarlama mesajlarına nasıl tepki vereceğini etkileyen birçok benzersiz özelliği vardır.
Pazarlamacıların Z kuşağının şu özelliklere sahip olduğunu anlamaları gerekiyor:
- Çeşitlilik: Z Kuşağı bugüne kadarki en çeşitli nesildir. Bu nedenle, pazarlamada çeşitliliğin temsil edilmesini beklerler. Aksi takdirde, markanıza gereken önemi vermezler.
- Eğitimli: Z kuşağının lise ve üniversite mezunu sayısı, önceki nesillere kıyasla daha fazla. Daha eğitimli bir kitleye pazarlama yapıyorsunuz ve bu, markanızı nasıl sunacağınızı etkilemelidir.
- Teknoloji meraklısı: Z kuşağı, akıllı telefonlarla neredeyse ellerine yapışık bir şekilde büyüdü. Bu illa ki kötü bir şey değil, ancak bu kitlenin önceki nesillere göre teknoloji konusunda daha bilgili ve dijital öncelikli deneyimlere daha fazla ilgi duyduğu anlamına geliyor.
- Sosyal Bilinçli: Y Kuşağı gibi Z Kuşağı da sosyal refah, çevre ve diğer önemli konular hakkında endişe duyuyor. Sonuç olarak, kurumsal sosyal sorumluluk (KSS) girişimlerine yatırım yapan işletmeleri destekleme olasılıkları daha yüksek.
- Finansal farkındalık: Z kuşağı, Y kuşağı, X kuşağı ve Baby Boomer kuşağından daha fazla yoksulluk içinde büyüdü
. Ebeveynlerinin zorluklarla mücadele ettiğini görerek büyüyen Z kuşağı, daha pragmatik ve finansal açıdan daha bilinçli olma eğiliminde. Bu durum, satın alma kararları vermeden önce çok fazla bilgi ve güvenceye ihtiyaç duymaları nedeniyle pazarlamacılar için zorlu müşteriler olmalarını sağlıyor.
Z Kuşağı ve Canlı Etkinlikler: Yeni İş Gücünü Nasıl Etkileyebilirsiniz?
Gördüğünüz gibi, Z kuşağının birbirleriyle, pazarlama mesajlarıyla ve işletmelerle etkileşimlerini etkileyen bazı kritik farklılıkları var.B2B etkinlik katılımcılarının ortalama yaşı düşmeye devam ettikçe , etkinlik planlayıcılarının daha fazla ilgi çeken Z kuşağı dostu etkinlikler tasarlamak için yaklaşımlarını değiştirmeleri gerekiyor.
Kafanızı kaşımak yerine, bir sonraki etkinliğinizde Z kuşağı profesyonelleri için daha iyi bir deneyim yaratmak adına şu ipuçlarını izleyin.
Dijital Bağlantılı Bir Etkinlik Planlayın
Etkinlikler artık dijital öncelikli alanlara doğru yöneliyor, ancak bu, Z kuşağı için olmazsa olmaz bir şey.
İdeal olarak, yüz yüze bağlantı veya uzaktan katılıma olanak tanıyan hibrit bir etkinlik planlayın . Etkinlik planlama açısından bakıldığında, bu, bilet satışlarını artırmanın ve katılımcı başına maliyetinizi düşürmenin harika bir yoludur. Ayrıca, Z Kuşağı'nın yüz yüze veya sanal olarak katılma seçeneğine sahip olmayı sevmesi de cabası.
Ancak Z kuşağını memnun etmek için hibrit bir kurulumdan daha fazlasına ihtiyacınız olacak. Ayrıca şunlara da ihtiyaçları var:
- Sosyal medya üzerinden destek: Sizinle bire bir sohbet edebilmeyi bekledikleri için, etkinlik taleplerini e-posta gibi alışıldık kanallardan değil, sosyal medya gibi kanallardan alacaksınız. Z kuşağına yönelik bir hedef kitleye ulaştığınızda, müşteri hizmetleri ekibinizi sosyal medyadan gelecek daha fazla soruya hazırlayın.
- Hızlı Wi-Fi: Mekanınızda hızlı ve erişilebilir bir Wi-Fi bağlantısı bulunmalıdır. İstisnasız. Şifre korumalıysa, katılımcılara önceden bilgi verin ve etkinlik alanına Wi-Fi bilgilerini içeren tabelalar asın.
- Entegre bir deneyim: Bir etkinliği dijitalleştirmek, size harika şeyler yapma özgürlüğü verir. Z kuşağı her şeye hazır, bu yüzden yaratıcı olun! Etkinliğiniz için özel bir Spotify çalma listesi oluşturun ve katılımcıların eğlenebilmesi için QR koduyla paylaşın. Kaynaklarınız varsa, ekipler ve ödüller içeren bir artırılmış gerçeklik (AR) hazine avı oluşturun.
- Video odaklı içerik: Z kuşağına e-posta göndermekten çekinmeyin, ancak onları gerçekten kazanmak istiyorsanız, bilgileri video yoluyla gönderin. Uzun, metin tabanlı e-postalar göndermek yerine, aynı bilgileri içeren videolar çekin ve e-postada bunlara bağlantı verin.
Sosyal Medya ve Etkileyiciler Aracılığıyla Haberi Yayın
Etkinliklerinizi tanıtmak için her zaman farklı pazarlama kanallarını kullanmak iyidir, ancak Z Kuşağı en iyi sosyal medyaya yanıt veriyor. YouTube ve TikTok onların tercih ettiği platformlar , bu nedenle daha fazla etkinliğe kaydolmayı teşvik etmek için video içeriklerine ve hatta video reklamlarına odaklanın.
İşin zor yanı, Z kuşağının geleneksel reklamlara pek de iyi yanıt vermemesi. Mesajınızı duymalarını istiyorsanız, Z kuşağı hedef kitlesine sahip, niş alanınızdaki bir influencer ile iş birliği yapın. Influencer'lar, Z kuşağına hitap eden, daha ilgi çekici ve samimi bir şekilde paketlenmiş markalı mesajlar paylaşırlar.
Kasıtlı Alanlar ve Deneyimler Yaratın
Z kuşağı genç olduğu için sosyalleşmeye ve birbirleriyle bağlantı kurmaya değer veriyorlar. Fiziksel etkinlik mekanınızı kurarken, bağlantıyı teşvik eden alanlar yaratın. Bu, ortak oturma alanları ve bol miktarda masa içerir.
"Instagram'da yer alma" faktörü de her zaman bir endişe kaynağıdır. Etkinlik düzenlemeniz o kadar eğlenceli ve estetik olmalı ki, Z kuşağı bir selfie çekip sosyal medyada paylaşmak için sabırsızlansın. Bu yüzden mümkün olduğunca paylaşılmaya değer hale getirin!
Bunlara konfeti fırlatma, balon tüneli veya ateş püskürten gösteriler ya da rock grupları gibi benzersiz eğlence seçenekleri de dahil olabilir.
Deneyim ve Bağlantıyı Vurgulayın
Geleneksel bir konuşmacı ve dinleyici grubu kurulumu planlamak yerine, Z kuşağı için yeni bir şey deneyin. İş birliğinden ve gerçek etkileşimlerden hoşlanırlar, bu yüzden onlara bağlantı kurmaları için bolca fırsat verin.
Etkinliğiniz için uygunsa, katılımcıları anında sohbet edebilecekleri bir grup oluşturacak şekilde ekiplere ayırın. Z kuşağı profesyonellerini kendi alanlarındaki benzer düşünen insanlarla eşleştirmek için profesyonel eşleştirmeler yapın . Ayrıca , katılımcıların birbirleriyle etkileşim kurmasını teşvik eden eğlenceli grup oturumları da planlayabilirsiniz .
Ancak ne yaparsanız yapın, etkinliğinizi daha eğlenceli hale getirmek için alkole bel bağlamayın. Bazı Zoom kuşağı üyeleri içki içer, ancak Z kuşağı önceki nesillere göre alkole daha az düşkün . Zamanınızı (ve bütçenizi) insanları heyecanlandıran havalı aktivitelere ayırın.
Çok Fazla Değer Sunun
Z kuşağı para konusunda oldukça pragmatiktir, bu nedenle gereksiz yere harcama yapma olasılıkları daha düşüktür. Etkinlik pazarlaması açısından bu, Z kuşağını VIP biletlere geçmeye ikna etmekte zorlanabileceğiniz anlamına gelir; tabii ciddi avantajlar söz konusu olmadığı sürece.
Etkinliğinize ve yükseltmelerinize mümkün olduğunca fazla değer katmaya çalışın. Bunlara gurme yemekler, el yapımı içecekler veya lüks hediye paketleri dahil olabilir. Ne istediklerinden emin değilseniz, TikTok'ta nelerin trend olduğuna göz atın. 90'lar ve 2000'ler nostaljisi uygulamada zirveye ulaştığından, "Geçmişten Bir Esinti" VIP deneyimi düzenleyerek değer katabilirsiniz.