
Grafik / Tasarım Hizmetleri
Neler
Tasarlıyoruz?


Logo & Kurumsal Kimlik: Markanıza özel tasarlanmış
logolar ve eksiksiz kimlik dosyaları.
Basılı Materyaller: Kartvizit, broşür,
katalog, etiket, menü, dosya ve daha fazlası.
Sosyal Medya Görselleri: Post, story, reklam
ve kampanya tasarımları.
Sunum & Teklif Şablonları: Profesyonel
görünümlü PDF veya PowerPoint dosyaları.
"Hizmet İçeriğimiz"
Logo & Kurumsal Kimlik
Basılı Materyallerin Tasarımı
Sosyal Medya Görselleri
Sunum & Teklif Şablonları
Tüm
tasarımlar hem dijital hem basılı mecralarla %100 uyumludur.
Logo Tasarımı nedir?
Sanayileşme sonrası artan şirket sayılarıyla beraber, rakiplerden sıyrılmak için türlü yöntemler denendi. PR, Ürün kalitesi, Hizmet Çeşitliliği ve Kurumsal Kimlik öğeleri bunlardan bazıları... Görselliğin, müşteri üzerinde bıraktığı etkinin göz ardı edilmemesi gereken bir gerçek olduğu anlaşılınca da şirketler, markalarını müşterilerin zihnine kazımak için logo tasarımlarının önem sırasını ve bütçesini artırdılar.

Binlerce yıldır, markaların, ülkelerin ve hatta dinlerin logoları, zihnimize kazınarak, gördüğümüz yerde bize o markayı hatırlattı. Şöyle bir düşününce zihninizde kalıcı yer edinen logoların olabildiğince sade olduğunu göreceksiniz. Nike’ın çengeli, Apple’ın elması, Mercedes’in müthiş amblemi… Buradan da anlaşılacağı gibi doğru logo, görüldüğü yerde harfler olmasa da görsel olarak kendini okutan, markayı anımsatan ve unutulması imkansız sadeliktedir.
Kısacası, “ama ben mercedes değilim ki” demeyin! Sektörün mercedes’i imajını vermek için Logo Tasarımının bir markanın kimliğini rafine şekilde temsil eden en önemli görsel öğe olduğunu sakın unutmayın.
Kurumsal Kimlik Tasarımı Nedir ve Nasıl Olmalı?
Şirketinizin çok sevdiğiniz bir logosu, mükemmel bir vitrini, şahane bir web-sitesi var! Peki tüm bu öğeler kendi içinde bir bütünlük sağlıyor mu? Yoksa her biri başka bir dilden mi konuşuyor?
Gelişen grafik tasarım teknikleri sonunda, görsel ağırlığı yüksek, akılda kalıcı logolara alıştık. Ancak hala markanızı doğru konumlandırıp rakiplerinizden sıyrılmak için onların bilmediği bir sır var! İsmi çok geçen ancak uygulamada başarı oranı çok düşük olan Kurumsal Kimlik Tasarımı. Peki nedir bu kurumsal kimlik? Bilindik bir marka olan Turkcell üzerinden gidelim,
Turkcell logosu bir ajans tarafından tasarlandı, basılı mecradaki ilanlar başka bir kreatif ajans tarafından tasarlandı, web sitesi dijital ajans tarafından tasarlanıp yayına alındı, çalışanların kartviziti çeşit çeşit matbaalarda basıldı ve bayii tabelaları açıkhava reklamcıları tarafından üretildi. İşte kurumsal kimlik tam da burada devreye giriyor çünkü kurumsal kimlik içinde markanın görsel öğelerinin kullanım kurallarını barındıran bir kitapçıktır. Dolayısıyla, Ankara’daki matbaa bu markanın kartvizitini basarken, soldan ve sağdan kaç cm boşluk bırakacağını, hangi renk tonlarını hangi yazı tipleriyle kullanabileceğini, bu kitapçıktan öğrenir. İstanbul’daki tabelacı üretimini Turkcell kurumsal renklerinde yaparken, Ağrı’daki billboardlar da yine bu kurallar çerçevesinde tasarlanır. Bir adım öteye gidilirse, Turkcell bayiilerinin vitrin tasarımı ve çalışanların giyeceği sarı t-shirtler’in de kuralları bu kitapçıkta mevcuttur. Dolayısıyla, kurumsal kimlik sadece zarf, antetli kağıt yada kartvizit tasarımından ibaret değil, markaya ait tüm görsel uygulamaların aynı dili konuşması için oluşturulan Markanın görsel anayasasıdır.
Logo Revizyonu Yaparken Dikkat Edin !
Ünlü markaların çoğunun geçen yıllar sonunda logolarını değiştirdiğini yada revize ettiğini görürsünüz. Bunun bir çok nedeni vardır, Görsel olarak logonun eskimesi yada Yeni trendlerle oluşturulan rakip logoları arasından sıyrılamama gibi… Bazen eski logoları olabildiğince kullanışsız ve çirkin de olsa firmalar yeni logolarında eski çizgilerden çok uzaklaşmak istemezler. Aslında bu kaygılarında bir hayli haklılardır. Çünkü yıllardır müşterilerinin zihnine iyi-kötü kazınmış logolarının temsil ettiği değerleri, yeni bir logoyla bir kenara atmak istemezler. Dolayısıyla çok zorunlu olmadıkça bambaşka bir logo tasarlatmak yerine Logo Revizyonunu tercih ederler.
İşte bazı meşhur markaların logolarında yaptıkları değişiklikler,


Logo revizyonu sırasında dikkatli edilmesi gereken başlıca hususlar:
* Markanın rakipleri ve bulunduğu sektör
* Hedef Kitlesi
* Eski logosundaki karakteristik özelliklerin analizi ve yeni logoda temsili
* Güncel olarak kabul görmüş logo trendlerinin dikkate alınması
"Çözümü göremediğiniz için değil,
sorunu göremediğiniz için çözümsüz kalırsınız"
sorunu göremediğiniz için çözümsüz kalırsınız"
Gilbert K. Chesterton