
Katalog, Broşür ve Basılı Materyaller
Katalog Tasarımı ve Tasarım Yaparken Nelere Dikkat Edilmelidir ?
Katalog Tasarımı, markaların pazarlama çalışmalarında kullanılan belki de en önemli materyaldir. Potansiyel müşterilerin eline geçen bu tanıtım materyali, markanızı doğrudan temsil ettiği için bazı detaylara yüksek hassasiyet gösterilmelidir. Bunlardan başlıcaları olan Tasarım, içerik ve basım kalitesi diğer kataloglardan sıyrılmanıza yardımcı olarak dikkat çekmeyi başaracaktır.
1- İçeriğin Önemi
“Kimse bunu okumaz” demeyin. İçerik, müşterinizin kalbine, ruhuna ve satın alma psikolojisine dokunup ikna eder. Dolayısıyla mutlaka doğru bir iletişim dili benimsenmiş içerikler oluşturun. Eğer şirket içerisinde bunu sağlayamıyorsanız, profesyonel metin yazarlarından destek alın. Tabii ki aynı konu yabancı dillerde daha da önem kazanıyor. Çevirilerde google translate’e fazla güvenmeyin. Bırakın işinde usta çevirmenler “konsept çeviri“ ile metnin okunurluğunu artırsın.
2- Fotoğraf
Müşterilerin 5 duyusuna dokunmak pazarlamanın 1. kuralıdır. Katalog tasarımında kullandığınız görsellerde öyle bir kalite standartı tutturun ki kağıt üzerinden bakarken inceleyen kişiyi içine çeksin. Bir tabak yemeğin kokusunu hissetsin, yeni sezon gömleğin parıltısıyla büyülensin! Şirket içi fotoğraflar ve profesyonel stüdyolarda çekilen ürün fotoğraflarına yüksek önem gösterin. Zira kimse cep telefonuyla çekilen bir ürün fotoğrafına dönüp bir daha bakmaz istemez.
3- Tasarım ve Baskı Teknolojisi
Tasarım ve baskı birbirinden ayrılmaz iki önemli öğedir! Tasarlayan kişinin mutlaka baskı teknolojilerine ve basılacak matbaanın sistemine hakim olması gerekir! “Siz tasarımı yapın, bizim tanıdık matbaa var” gibi öneriler bu iletişimi ciddi oranda zedeler. Bırakın tasarımcı, gezip gördüğü, eline boyası bulaşan matbaalarda yaratıcılığını konuştursun. Çünkü gelişen baskı teknolojileri belki de bilindik matbaalar’ın çok üzerindedir.
Özetle, fuar yada benzeri organizasyonlar öncesi “ne yapıp edip bir katalog yapalım” aceleciliği, markanızın tanınırlığına hiçbir katma değer sağlamayacağı gibi, müşteri gözündeki imajınızı bir hayli zedeleyecektir. Bu nedenle, alelacele yapılmış bir katalogtansa kurumsal fotoğraflarla renklendirilmiş, kaliteli ve özel bir baskıya sahip kataloglar markanızı uluslararası arenaya taşımada büyük rol oynayacaktır.
Medya İlanları ve İlan Tasarımı
“Artık masaüstü yayıncılık bitti”, “dijital yükselişte”, “dergi okuyan kaldı mı?” demeyin… Masaüstü yayıncılığın pazar payı hala milyar TL’nin üzerinde ve 2016 yılı itibariyle daha da yükselmesi öngörülüyor. Peki dijitalin yanında medya ilanlarını nasıl daha verimli kullanabilirsiniz?
360 derece kampanyalar
360 derece bütünleşik reklam kampanyaları, açık hava, dijital, medya ilanları gibi mecralarda yürütülen ve aynı dili konuşan kampanyalardır. Bu kampanyalarla “yeniden pazarlama” olarak türkce ye çevrilen re-marketing algısı ile, müşterilerinize dijital ortamda gördüğü bir kampanyanızı aynı zamanda gazete ve billboardlarda da göstererek bu kampanyayı, müşterilerin zihinlerinde pekiştirmiş olursunuz.
Hızlı ve Pratik Tanıtım Materyali, Broşür Tasarımı
Broşür tasarımı, boyu ve maaliyeti açısından kimi zaman katalogun bir alternatifiyse de çoğu zaman katalogu destekleyen ek bir tanıtım materyalidir. Bir katalogu dolduracak kadar fazla bir içeriğiniz yoksa, verdiğiniz hizmeti yada sattığınız ürünü daha konsantre bir şekilde broşürler aracılığıyla tanıtabilirsiniz. Farklı katlanma şekillerinde tasarlanan broşürlerde, her basılı materyalde olduğu gibi tasarımcı ile matbaa arasındaki iletişim çok önemlidir... Farklı boylar, farklı materyaller tasarımla birleşince ilgi çekici uygulamalar elde edebilirsiniz.
Bazen de broşürler kataloglara destekleyici bir materyal olarak tasarlanabilmektedir. Örneğin bir üretici firma, uzun yılların deneyimini, bir katalogla anlatırken, kısa vadeli bir kampanyasını bu kataloga iliştireceği bir broşürle destekleyebilir. Böylece kurumsal kimlik tasarımını tamamlayan basılı materyaller müşterinin gözünde markanın konumunu pekiştirirken, firma hakkında bilgi sahibi olmasına da yardımcı olacaktır.
İnsert Nedir, Nasıl olmalı ve ne sıklıkla yapılmalıdır ?
Insert tasarımları, perakende satış yapan markaların, sürekli değişen fiyatlarını ve ürün yelpazesini güncel şekilde müşterilere tanıtmak amacıyla kullandıkları bir katalog tasarımı alternatifidir. Ana amaç her zaman market, alışveriş merkezi, tekstil gibi sektörlerin, müşterilerin bir kez daha satın almasını tetikleyecek kampanyalarını doğru kanallarla tanıtmasıdır.
Haftalık - Aylık - 3 aylık gibi periyodlarla güncellenen insert tasarımları müşterinin satın alma hissiyatını kısa sürede tetikleyecek bir tasarıma sahip olmalıdır. Bu yüzden kataloglarda kullanılmayan etkileyici tabirler insert tasarımlarında sıkça görülebilir. “Anında 100 puan kazanın” “Sadece bu aya özel 30% indirim “ “Sınırlı sayıda üretim“ gibi terimlerle kısa vadede satışı artırmayı amaçlayan insertler, içeriği açısından, basitlikle kurumsallığın arasındaki ince çizgide bulunmaktadır. Bu nedenle “çok çarpıcı olsun”, “hemen satın aldırsın” psikolojisi, insert tasarımılarında profesyonel olarak işlenmelidir. Aksi taktirde “kampanya”ya ait her cümle müşterinin gözünde markanızı basit bir konuma geriletebilir.
Katalog, Broşür ve Basılı Materyaller
Markanızı anlatmanın en etkili yollarından biri, doğru tasarlanmış basılı materyallerdir.
7SEVEN Reklam olarak; kurumsal kimliğinizi yansıtan, hedef kitlenize hitap eden ve görsel açıdan güçlü katalog, broşür ve tanıtım materyalleri tasarlıyoruz.
Hizmet Kapsamımız:
- Ürün ve hizmet katalogları
- Tanıtım broşürleri (tek sayfa, üç kırımlı, zarf tipi vb.)
- Kurumsal dosya ve sunum klasörleri
- Etkinlik ve fuar materyalleri
- Menü, fiyat listesi ve kampanya dökümanları
- Dergi, kitapçık ve özel yayın tasarımları
Neden 7SEVEN?
- Yaratıcı ve özgün tasarım anlayışı
- Baskıya hazır, teknik olarak optimize edilmiş dosya teslimi
- Marka renkleri, fontları ve görsel diliyle tam uyum
- İhtiyaca özel boyut, kağıt türü ve kapak seçenekleri
- Dijital baskı ve ofset baskı için uygun çözümler
Teslim Formatları:
PDF, açık çalışma dosyası (AI, INDD), baskı örneği ve dijital versiyon